Player Facing

Tudomásom szerint (kb. egy éve viszonylag komolyan utánajártam a témának egyes szerepjátékelméleti írásokban) eredetileg a “player facing” egy kifejezés volt a rendszernek arra a részére, amikor a játékos érintkezik vele (értsd. nem a mesélő). Ez nem feltétlenül a kockadobást jelentette, hanem minden olyan helyzetet, amikor a játékos alkalmazott egy szabályt (pl. használt egy képességet, amihez dobni ugyan nem kellett, de mondjuk el kellett döntenie, hogy A vagy B hatás érvényesüljön).

Idővel aztán a kifejezés új értelmet nyert – egyre inkább az olyan játékokra kezdték el alkalmazni, amelyikek során szinte csak a játékosok érintkeznek a rendszerrel, a mesélő legfeljebb döntéseket hoz és alkalmaz bizonyos szabályokat, illetve “bíráskodik” (hirtelen nem találtam jobb szót) a játékosi szabályalkalmazás felett.

Tudomásom szerint (de ezen a téren nagyon bizonytalan vagyok, úgyhogy szívesen veszem a kiígazítást), az egyik első ilyen rendszer a TSR utolsó dobása, a SAGA System* volt – ez konkrétan egyébként kártyákkal operált, amik csak a játékosok kezében voltak, a mesélő csak nagyritkán csap fel egy-egy lapot, de ez is teljesen elkerülhető.

Manapság a player facing legtöbbször tényleg azt jelenti, hogy (szinte) csak a játékosok érintkeznek a rendszerrel, vagyis ők dobják a kockát. Ennek mostanság oszlopos példái a … World rendszerek, illetve a Cypher System, és ilyen a Symbaroum alá fejlesztett motor is.

Warhammer kapcsán olvastam az LFG fórumon: http://lfg.hu/forum/index.php/topic/24062-warhammer-fantasy-kalandbeszamolo-1/?p=2143403

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s